natasja.wals@nmw-sporttherapeut.nl   |   06-19190714
Follow us :-

Afvallen met gezonde voeding

Gezonde voeding gaat niet over strenge diëten waarbij je van alles moet laten staan. Maar gezonde voeding gaat over meer en betere energie, een goed gevoel, het gaat over je lichamelijke gezondheid en je mentale gezondheid.

We houden allemaal van lekker eten en vooral van eten wat op de “verboden” lijst staat. Gezond eten is ook genieten van eten. En als je soms wil genieten van die heerlijke

chocolade of een lekker taartje, dan hoeft dat geen probleem te zijn. Natuurlijk wel met mate.

Het is naar mijn idee veel beter om, vanuit je bestaande voedingspatroon, kleine aanpassingen te doen en zo gezond mogelijk te eten. Dit houdt je veel langer vol dan een streng dieet. In plaats van naar 100% te streven, kun je beter naar 80% streven. Dan heb je al een enorme winst.

Gezonde voeding bestaat uit koolhydraten, eiwitten, vetten en vitaminen en mineralen. Het is ook belangrijk dat daar een juiste balans tussen is. Door bij te houden wat je

eet, kun je zien of jouw voedingspatroon in balans is.

Schijf van Vijf
Als je eet volgens de Schijf van Vijf dan eet je producten die volgens de laatste wetenschappelijke inzichten goed zijn voor je lichaam. Dan neemt de kans op hart- en vaatziekten en kanker af.

 

De nieuwe aanbevelingen voor de Schijf van Vijf zijn: 250 gr. groente per dag, wekelijks een portie peulvruchten, dagelijks een handje noten. Bewerkt vlees staat niet langer in de Schijf van Vijf en het ideale menu bestaat uit een

afwisseling van vlees, vis, peulvruchten, noten en ei. Drie koppen groene of zwarte thee per dag bevordert de gezondheid.

Vragen over voeding
Hoeveel calorieën kan ik nu per dag eten? En hoeveel kan calorieën kan ik eten als ik wil afvallen of als ik intensief sport? En krijg ik dan genoeg voedingsstoffen, vitaminen en mineralen binnen? Als je antwoordt wilt op de volgende vragen, maak dan een afspraak.